Publications

Export 61 results:
Ordenar por: [ Autor  (Asc)] Título Tipo Ano
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S [T] U V W X Y Z   [Show ALL]
T
Teixeira, F. G., and L. F. M. da Silva, "Study of Influence of Substrate Topography on Stress Distribution in Structural Adhesive Joints", The Journal of Adhesion (Print), vol. 87, pp. 671 - 687, 2011. Abstract
n/a
Teixeira, F. G., R. M. Barcia, R. P. da Silva, and T. K. L. da Silva, "APRENDIZAGEM SIGNIFICATIVA : UMA METODOLOGIA DE ENSINO PARA A GEOMETRIA DESCRITIVA", COBENGE 2004 - Congresso Brasileiro de Ensino de EngenhariaAnais do Cobenge 2004, Brasília, pp. - , 2004. Abstract
n/a
Teixeira, F. G., R. P. da Silva, and T. K. L. da Silva, "AMBIENTE DE APRENDIZAGEM HIPERMÍDIA PARA GEOMETRIA DESCRITIVA", COBENGE 99 - XXVII Congresso Brasileiro de Ensino de EngenhariaCOBENGE 99 - Anais, Natal, pp. - , 1999. Abstract
n/a
Teixeira, F. G., R. P. da Silva, and S. S. Plentz, "UMA TAXONOMIA PARA A CLASSIFICAÇÃO DE TÉCNICAS CRIATIVAS APLICADAS AO PROCESSO DE PROJETO", 10º Congresso Brasileiro de Pesquisa e Desenvolvimento em DesignAnais..., São Luiz, MA, pp. - , 2012. Abstract
n/a
Teixeira, F. G., P. Thormann, R. P. da Silva, and T. L. K. da Silva, ""Design gráfico" e a worldskills competition: verticalização do ensino e o mercado de trabalho", Competência - Revista da Educação Superior do Senac-RS, vol. 8, pp. 75 - 90, 2015. AbstractFull Text

This article investigates the systematization of technical education in “graphic design”, issues related to curriculum and to structuring guidelines of technical courses at secondary level, and also its technological area. It also explains the use of specific nomenclature in each mode of education, the relations of the verticalization of technical education at secondary level, according to the Ministry of Education and considerations related to professional occupations listed in the Brazilian Classification of Occupations of the Ministry of Labor and Employment. The article also explores the national and international scientific competitions, associated with professional education at secondary level often entitled Knowledge Olympics or Professional Training Tournaments. The information presented uses the National Catalogue of Technical Courses proposed in 2008, the Brazilian Classification of Occupations, the Knowledge Olympics guidelines developed and organized by the National Service of Industrial Education, and the rules and guidelines of the International Tournament of Professional Training - WorldSkills Competition- as a checking basis. In addition, the study aims to reflect on a contribution to the labor market and also to the technological, scientific and cultural development of the society through the verticalization of technical education supported by scientific competitions in the graphic design field.

Teixeira, F. G., and J. L. F. Aymone, "TECNOLOGIAS GRÁFICAS E DE INFORMAÇÃO PARA O DESIGN DE COMPONENTES", VII International Conference on Graphics Engineering of Arts and Design e XVIII Simpósio Nacional de Geometria Descritiva e Desenho TécnicoANAIS do GRAPHICA''2007, Curitiba, pp. - , 2007. Abstract
n/a
Teixeira, F. G., R. P. da Silva, and T. K. L. da Silva, "O USO DA REALIDADE VIRTUAL NO ENSINO DE GEOMETRIA DESCRITIVA", XXVIII COBENGE - CONGRESSO BRASILEIRO DE ENSINO DE ENGENHARIAXXVIII COBENGE - CONGRESSO BRASILEIRO DE ENSINO DE ENGENHARIA, OURO PRETO, pp. - , 2000. Abstract
n/a
Teixeira, F. G., I. L. C. Benedetto, and J. L. S. Moroni, "DESIGN ÓTICO: METODOLOGIA CRIATIVA PARA COMPOSIÇÃO VISUAL DE PRODUTO", 10º Congresso Brasileiro de Pesquisa e Desenvolvimento em DesignAnais..., São Luiz, MA, pp. - , 2012. Abstract
n/a
Teixeira, F. G., "UM CÓDIGO DE ANÁLISE DE ELEMENTOS FINITOS BASEADO NOS CONCEITOS DE ORIENTAÇÃO A OBJETOS", XXIX CILAMCE - Iberian Latin American Congress on Computational Methods in EngineeringProceedings of XXIX CILAMCE, Maceió, pp. - , 2008. Abstract
n/a
Teixeira, F. G., R. P. da Silva, and T. K. L. da Silva, "O USO DE MÍDIAS ELETRÔNICAS NO ENSINO: A EXPERIÊNCIA DA MODERNIZAÇÃO DO ENSINO DE GEOMETRIA DESCRITIVA", XXIX Congresso Brasileiro de Ensino de EngenhariaAnais do XXIX Cobenge, Porto Alegre, pp. - , 2001. Abstract
n/a